torsdag 5 mars 2009

Språk

Alexander uveklas i en hejdundrande fart. Attityden och besserwisser stuket är bara en del av det. Vid 6års ålder så kan ju INTE mamma och pappa någonting....dööööh!

Sedan så är det detta med siffror och språk då. Framför allt engelskan.....dvs. det han tror han kan. Att vi inte skrattar ihjel oss emellanåt :-) Och nåde den som forsöker att rätta på honom. För tro inte för ett sekund att vi vuxna i hushållet kan engelska.

Detta får mig att tänka på en gammal goding, Trond Viggo Torgersen, från min uppväxt som sjöng om Hjalmar, som gick på skolan i fjerde och trodde han kunde engelska.
Hittade den på youtube till min stora glädje i en ny tappning, men fortfarande lika bra.
Skrattar så jag gråter när jag hör den.... :-)

Ni som är svenska, ge den chans....lyssna noga på va han sjunger, eller rättare sagt, inte sjunger :-)
För den norske ligan, så blir nok detta ett kärt återseende :-)








Enjoy,
/Marianne

2 kommentarer:

Anonym sa...

He,he,he....englesk er diffikuult..
Er du min Trond-Viggo-sjelefrende...?..sitter her i min VARME deilige leilighet og ler så tårene triller...og de fryser ikke til is..

Tessalonika sa...

Tjenixen!!! ja mässan var kul, det blev lite nya inköp!!! Ses vi på Onsdag?
Vi pratade om att försöka få till en scrap/vinkväll, hos mig då....
Kramiz Tessan