onsdag 11 mars 2009

Paktinslagning

Ni som känner mig vet hur viktigt jag tycker det är att paket är snyggt inslagna...
Familjen skall iväg på förlovnings/35-års fest i helgen och dagen till ära var jag shoppade present igår. Har fastnat lite för sängkläder i sådana lägen då man har en tendens att få byta dessa ofta när man är nykär...
Så även denna gången. Hittade några snygga och frågade snällt om hon kunde slå in dom, vilket så klart inte var några problem. Problemet började istället när jag såg pappret och knappt kunde hålla mig för skratt :-)
Jag hade under samtalets gång sagt att det var en förlovningspresent oxå, vilket var jättetrevligt så klart. Och det var där jag insåg att vi var milvis ifrån varandra när det gällde snygg/romantisk/tuff inslagning av paket.
Rullen var nog köpt för 50 år sedan, undanstoppad i ett hörn, och sedan hittade hon den nu och tyckte att det här kan vi ju använda....NOT!!!
Sedan blev ju ochså rosetten en historia för sig med en blandning av fransar, krullar och knuter...
Visade paketet hemma sedan och frågade om jag kunde lämna bort presenten som den såg ut, och när mannen i huset säger nei, så kan ni ju tänka er själva.


Snyggaste pappret...


Snyggaste rosetten...

/Marianne

1 kommentar:

Anonym sa...

HÆHÆHÆHÆ... Jet trur jeg ler meg i filler:) Noe av det styggeste jeg har sett.