måndag 9 mars 2009

Gamla kunnskaper och idioti.

Vi har ganska så låg beläggning på jobbet om dagen så vi får gå i stort sätt alla kurser som finns att gå inom SKF just nu. Upp genom åren har jag gått dom flesta av dom så det blir inte så mycket över att välja på. Dock så var jag på en idag som var lite rolig.
Man skulle leta fram sin kunnskap inom fräsning och svarvning igen. Och det är väl si så där 25 år sedan senast jag höll på med :-)
För den som inte vet eller kommer ihåg, så har jag faktiskt värkstadsutbildning i botten och var en gång licens svetsare.....nog om det. Idag dammade vi av kunnskapen i ritningsläsning, varvtal, matningar, material, skärvätska osv. Sedan var det dax för svarvning och fräsning.
Kul som bara den var det... :-) Och konstigt nog så fanns känslan kvar efter alla dessa år. Man visste liksom hur det funkade.
Vi fick svarva och fräsa två delar som skulle passa ihop, och självklart klarade jag detta galant, och fick diplom på det hela :-)

Sedan när jag kom hem ville jag passa på att fota lite i dagsljuset. Min nya svarvade/fräsade pjäs, veckans layout på Designat, och mitt M som äntligen är klart. Sagt o gjort. Fotade massor med kort i olika vinklar och var nöjd med det.
Sedan var det dax för barn i säng, kaffe och kolla korten jag tog tidigare...
Mats hade varit nere å pillat med datorn innan jag, men tyckte ändå det var lite konstigt att minneskortet till kameran redan satt i skrivaren...frågade lite försiktigt om han hade använt kameran för minneskortet står i skrivaren. Var på jag fick till svar att "Nej, det är nog "unga" fröken som gjort det själv..."
Kan man bli mera idiotförklarad än så....hur i all världen kunde jag glömma det!!! och va är det för "looser" kamera vi har som inte varnar för inget minneskort liksom...daaaaah!!!

Jag skyller på min höga ålder och senilitet...va skyller ni på?
Kort, nya, kommer vid ett senare tillfälle.

/Marianne

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå har jeg skjønt hvordan jeg skal kommentere... Kjøkkenet blir drit sprekt. du har skikkelig peilling. Og jeg skylder på det samme som alltid... For trang fødsel og at jeg er skilsmissebarn(var tross alt bare 21 år når pappa flytta ut). Kan hvertfall ikke skylde på alderen... den ække høy vel...