måndag 6 april 2009

Myror...

Tiril har fått myr skräck...

Vid en liten utflykt några veckor tillbaka med dagis, så fick hon fnatt vid besök av en myrstack. Dom skulle se om dom hade börjat vakna till liv bara och traskat iväg hela gänget. Något av barnen hade fått en myra krypandes på sin stövel och skrikit till, vilket sig igen gjorde Tiril helt skräckslagen, som därmed flippade ut och blev helt hysterisk.

Den senaste veckan har det varit lite si o så med myrorna, men det har gått okej. Natt til fredag deremot, vaknade jag av att hon skrek helt hysteriskt. Och jag var nog snabbare inne på hennes rum än jag hann tänka, helt skräckslagen själv av detta hysteriska gråt.
Hittar henne i sängen helt stel i forsterställning, får tänt lampan och frågat henne vad det är....hon skriker, fortfarande helt hysteriskt, att det är massa myror i hennes säng och dom kryper överallt på henne...

Hon sov i vår säng resten av den natten kan jag ju säga...

Sedan dess har vi pratat om myror hit o dit, dom bor ute i skogen, trivs inte i sängar, bor blant pinnar osv. osv. Och detta har hon varit helt inneförstått med.

I lördags var Fabian på besök, och han + Alexander och Tiril skall gå en sväng i skogen brevid huset bara. Och hittar så klart en myrstack...och en myrstig...
Fabian är ju inte den som bryr sig och hoppar glatt vidare, Tiril blir hysterisk, Alexander blir hysterisk för att Tiril blir det och Tiril skriker ennu högre.
Mats får med sjumilakliv ta sig över järsgården och ner till 2 skrikandes barn och bära framföralt Tiril hem igen.

Med tanke på att vårt blåa hus stor sätt är byggd på en myrstack, så känner jag att detta kan bli en tuff vår och sommar om hon inte kommer över iaf. lite av denna skräcken...

/Marianne

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara tala om att myrskräcken kan sitta i läääänge:) Dottern e snart 17 o hon har en släng av den fortfarande// Marie

Marianne sa...

Hej Marie
Kul o se att du är inom o läser och tackk för komentaren även om det inte var kansk det jag ville höra :-)
Snart 17 säger du...ja, då har vi ju nått att se fram emot...NOT!

Tessalonika sa...

Ja vist blev asken söt! väldigt kul att göra bröllops saker:)
Vad tror du om den 18:e kan du komma loss några timmar? tänkte kika in hos min DT mama i borås på tisdag och handla lite saker till en lite utmaning jag tänkte ha på kvällen, vore bra om jag vet om du kommer eller inte...
Glad påsk till dig med;) Kramiz