fredag 10 april 2009

Krockskadad

Tiril brukar va den som har det mesta under kontroll, men idag gick det riktigt åt skogen.
På sykeltur med Alexander och pappa, skulle dom komma förbi och hälsa på mig på skolan vart jag satt o sydde. Från affären och ner till skolan går det en gång/sykelväg med bommar för att hindra barnen att köra som tokiga in på skolgården.
Efter att ha bromsat mycket, länge, ofta och överallt fick hon för sig att inte bromsa just här idag med resultat att hon dök i bommen med huvud och haka före.
Mats var på sin vakt och körde först av alla tre, men tjejen får upp en sådan fart att han hinner inte greppa henne innan det smäller. Sykelhjälm och huvud tar den största smällen...

Behöver jag nämna att hon skriker så jag hör henne hela vägen in i sysalen...?
Hon blöder från munnen efter att ha bitit sig kraftigt i tungan, blåslagen på hakan, låret o lite varstans. Mats fick sykla hem och hämta Jeepen oc ta med sig alvedon ned igen.
Vi fick i henne lite smärtstillande, Mats körde hem igen med alla barn och syklar. Han fick i henne litt mat och sedan somnade hon i sängen. Hon sov fortfarande när jag kom hem, men är pigg o glad igen nu. Förutan att hon läspar lite pga. svullen tunga.





/Marianne

2 kommentarer:

www.syfroken.se sa...

Stackars Tiril!
Hoppas hon kryar på sig.

Malin sa...

Stackars Tiril och och den fina cykeln! Tur att det inte gick värre iallafall!

Vi ses på lördag!

Kram Malin