torsdag 16 april 2009

Annorlunda påsk 2009

Påsken 2009 kan sammanfattas ungefär så här: Olyckor, sjukdom, akut-besök, grilla, sommardäck och sol.

Sjukdommen och akutbesöken står jag för. Bronkit, som jag trodde var lunginflamation o efter att ha vaknat så här snygg i två dagar (ja, ja, är inte en nyponros i vanliga fall heller men...):



tog jag en sväng till. Men fick inte komma in....har suttit några timmar i telefonkö till sjukvårdsrådgivningen istället. Och beskedet, var at ta hand om det själv. Och som ni alla vet, har ju jag en bakgrund som läkare...eller hur?

Tiril krockade ju som sagt med sykel för att sedan på lördag rammla ner för trappan hemma i sina nya "fake`a" croks. Oh vad jag hatar dessa skor...
Resultat av detta blev en hysterisk morsa som hörde henne rammla och fick fångat upp henne halvvägs, en jättebula i huvudet och en blåtira till. Denna gången på ryggen.

När jag lämnade Tiril på dagis på tisdag, så sa jag till fröknarna "att tycker ni hon ser blåslagen ut, så stämmer det..." Sedan fick Tiril själv berätta va som hänt.

SAABén har fått sommardäck och en omgång med polish, Mats äter allergi tabletter så det står härliga till, vi har grillat och käkat massor med påskgodis.
Alexander är den ende som klarat sig utan några större insidenter denna gången.

Har inte ens fått tatt mig en öl eller Baileys pga. tabletter eller astmamedicin, så man är glad att det för det mesta hela tiden har varit toppenväder och sol.

/Marianne

1 kommentar:

Kristin sa...

Dere hadde i allafall tur med vädret:). Litt av en stri du og legevakten kan man vel legge ned både i Sverige og Norge.. Ække så flinke her heller.. Bør helst være død før dem gjør noe. Men nå kan det bare gå oppover... Og i forhold til racerdatra så er det vel bare idiotisk å spørre hvilken bil det blir... Og den må være rød:)Klem igjen