söndag 31 augusti 2008

Torka...

Ibland får man vara snabb att planera om...
onsdags ringer mobilen medans jag var på väg mellan Arendal och Alingsås. Det var Marianne, hon hade i sin tur fått ett samtal från Alexanders 'fritids' om att något hade hänt med vattenledningarna och nu fanns det inget vatten. De förklarade att de kan inte ha kvar barnen utan vatten (tvätta sig, spola i toaletter m.m.). Efter ett snabbt samtal till Tirils dagis fick vi höra att de minsann tänkte köra vidare, "vi skall få vattentankar utkörda av kommunen, så det skall inte vara nåt problem"...Ok, låter ju bra, Alexander är ju "självgående" så han kan ju faktiskt följa med till jobbet en stund så kanske jag kan få en stund att diskutera med Tobias (min kollega) som ju var anledningen att jag var på väg från början. MEN som så ofta är så skall man inte ta saker för givet. När jag svänger in på parkeringen för att hämta Alexander så ringer de från Tirils dagis att nu hade de fått andra order och nu måste de minsann också stänga verksamheten. Bara att hämta henne med andra ord. Japp, dags att planera om igen! Efter lite snabba telefonöverläggningar med Marianne kom vi överens om att jag skulle försöka ta med mig bägge barnen till jobbet iaf., en stund åtminstone.Marianne passade på att köpa en film och en "take-away" lunch medans jag plockade upp barnen och sedan möttes vi på jobbet. På fritids fick jag höra att hela samhället, Ingared + Hemsjö var utan vatten eftersom någon hade grävt av huvudvattenledningen. *stön*..., vi hade alltså inget vatten hemma heller och hade vi några dunkar att hämta nåt i?... NOPE!!Sagt och gjort Marianne gör en ny målvaktsräddning igen, lite "shoppig by lightspeed" (hon skulle ju faktiskt iväg och jobba eftermiddagsskiftet) så var två 25-liters dunkar inhandlade och levererade till huset.Det gick faktiskt ganska ok under eftermiddagen, barnen placerades i ett ledigt konferansrum med nyinköpta filmen och var nöjda iaf. i ett par timmar. Jag fick gjort det jag så illa behövde göra på jobbet och vid 4 tiden på eftermiddagen kände både jag och barnen att NU är det nog dags att åka hem. Som skönt var så hade de lyckats fixa ledningen så när vi kom hem så flödade det igen...

Inga kommentarer: