söndag 31 augusti 2008

Burken trasig

Ok, det skall erkännas vi är lite "internet-o'-holics" :)Det blir ju en del surfande, mail-läsande, webshop-pillande, spelande m.m. I torsdag morse när jag precis skulle ge mig iväg till jobbet och Marianne skulle kolla mail:en så funkade inte det trådlösa nätet. Jaja, nu är det ju som med så många andra datoriserade prylar att nån gång emellanåt så "hänger de upp sig". Så jag kilar snabbt som en gasell ned till routern för att starta om den. Bara att rycka ut sladden och stoppa in den och allt är löst.... NOT!D-Link som tillverkaren heter av sagda burk har nämligen lyckats optimera livslängden på sina produkter så att de håller precis garantitiden ut (två år) för att sedan dö en snabb och plötslig död. Detta var våran andra trådlösa router från D-link och vi har haft denna också i ganska precis två år. Och döm om min icke-förvåning när jag stoppar i sladden igen och det händer.... INGENTING, helt svart. "Burken död, går inte att laga" :-(Jag måste verkligen säga att tidigare så har jag tyckt att D-Links grejor varit helt schyssta, privärda, lättanvända o så men nu måste jag nog tyvärr ändra inställning och sälla mig till skaran som säger "KÖP INTE D-LINK, DE ÄR SKIT".Så på lunchen blev det till att göra en tur-o-retur resa till NETONNET i borås och handla en Netgear istället, en sådanhär blev det istället:

Verkar fungera kanonbra, skall bara komma underfund hur jag på enklaste sätt kopplar min "Popcorn Hour" till den så den också får tillgång till internet ;-)

Inga kommentarer: