måndag 25 augusti 2008

Mörkrädd...

...väl, detta är min stora skräck. Tycker inte om att vara själv när mörket/kvällen kryper ner runt huset.Har ni tänkt på hur mycket konstiga ljud det finns när man sänker TV-ljudet. Inbrottstjuvar, stora älgar o björnar, bilar i uppfarten, någon öppnar en dörr...Mats var iväg på kräftskiva med jobbet och jag var hemma med barnen. När barnen gått o lagt sig kryper den kusliga känslan över mig som vanligt. Har båda telefoner nära mig, gärna en sax eller nått annat jag kan hugga med :-P, sänkt ljud på tvn så jag kan lyssna efter alla ljud som finns och strässa upp mig själv.Just denna fredag så har ett finsk par mördarpar rymt från nått fängelse i FINLAND!!!...., och det är ju självklart att dom kommer att komma hem till Ingared och våldgästa just mitt hus denna fredag kväll....(sannolikheten för detta är ju stor menar jag.)Vid ½12 ringer jag o ber att han skall SMSa när han är på väg hem. Varför frågar ni säkert, och Mats för den delen, får att ha koll på när någon tag i dörren ge honom några sekunder chans att komma in, innan jag ringer polisen....Kryper ner i sängen och ligger spänd som en fiolsträng tills SMSét kommer in, och Mats låser sig in/är hemma 20 min senare.Älgen/björnen som ville komma in var ju bara Agaton, bonkandet i väggen var Tiril som sparkade när hon vände på sig, dörren som jag hörde var garagedörren som blåste upp osv.osv.osv. Vid ½2 är sista gången jag kommer ihåg klockan, sedan rnger den igen vid 0500, för då är det dax att gå på jobb. Det blev en tuff jobblördag kan jag säga...Alt har ju en logisk förklaring i slutändan, men va hjälper det när jag är lika rädd nästa gång han skall iväg.......????/Marianne

Inga kommentarer: