lördag 29 maj 2010

Tiril´s blooper´s

Lilla fröken är i en utvecklingsfas så det står härliga till om dagen. Framför allt när det gäller språk och kommentarer. Och som vanligt, när det gäller mina barns "dåliga" sidor, så är det nog mig generna lyser igenom på här med :-)( ja tack, jag vet !!!)

Här kommer två saftiga uttryck från henne under våran Danmarksresa. Kanske inte lika roliga för er som för oss som upplevde dom i sitt sammanhang, men som tål att minnas.

Tiril fick göra sig en nallen på Nallefabriken i Legoland. En häst självklart med tillhörande rosa badrock och badtofflor. Väl hemma i stugan satt jag o kollade på det hela och hade svårt att fatta hur man skulle få tofflorna. Dom var inte så väl designade om man säger så...så jag satt o drog lite i dom, vände på dom, testade på annat sätt under Tirils noga ögonkoll...Varpå hon utbrister:" Tror du det är någon jäkla tomtemössa eller???"


Vi sitter på båtdäck i bilen i väntan på att bli utsläppta. Det står ett gäng äldre herrar på utsida av sina bilar o tjatar, varpå den ena lutar sig mot en stolpe och stretchar typ lite. Varpå unga fröken utbrister: " Varför står du där? Tror du att du är så jäkla snygg eller???

"Fy sjutton" är annars ett favorituttryck just nu....var det någon som sa "Lotta på bråkmakargatan" eller Elisabeth i Madicken.

/Marianne

Inga kommentarer: