söndag 16 maj 2010

Beställningskort och 17 Mai

Har via en arbetskompis fått beställning på födelsedagskort. Gärna olika som passar till killar och tjejer.
Vilket iof. är helt ok. Dock så återkom hon med att önskemålet var 50 stycken!!!
Och som jag sa, skall jag klara av det, så måste det i visst mån serieproduceras. Olika cardstock, olika bakgrunder men med samma tema typ.(ni förstår säkert...)

Iaf. så har jag gjort 20 under veckan. 10 tjej/10 kille, och såhär ser högen ut just nu.



Och ifall ni undrar över varför jag sa ja till detta jobbet, så är anledningen 50,-skr pr. kort.
Och det priset har jag inte ens satt själv...

Har också fått frågan om 50 julkort inför julen... Avvaktar dock lite med dom, för jag får se om det går vägen med dom här korten först.
Tessan gjorde inför julen förra året en serieproduktion som är värd testa i så fall.

I morgon är det åter igen 17 Mai, men åter igen är vi kvar i Sverige. Saknar hemlandet och stämningen denna dag, men har dom senaste året tappat hemkänslan.
Mamma har flyttat ut ur min hemstad, Halden, så jag vet liksom inte vart jag skall ta vägen numer...
Kan ju fortfarande fira med mamma, men dit hon har flyttat nu känner jag ingen och har heller ingen känsla för den stan.
Halden är ju ändå där jag har mitt hjärta och det är dit jag åker när jag vill träffa på gamla kända.
Men, det är väl det dom kallar livet. Det rullar på med eller utan dig.
Så i morgon stämplar jag in kl0545 på SKF som vanligt. Lite annorlunda med denna dag är dock att jag kommer bära mina norska färger på bröstet i form av en "slöyfe".



HURRA, HURRA, HURRA!!!
Gratulerer med dagen alle sammen. Håper dere får en strålende dag med venner og familie.

/Marianne

1 kommentar:

Tessalonika sa...

Vad roligt med kortbeställning!! Ja massproduktion är bra och då kan man ösa ur sig 20 kort på 1 dag!!
Önskar dig en fantastisk dag denna 17 Maj 2010!!!!
Kramiz Tessan