fredag 7 maj 2010

110,- kr vardagslyx och motion

Har precis avslutat en nattvecka på jobbet. En vecka jag inte gör med glädje, för jag mår riktigt dåligt av att jobba detta skift. Bästa sätt att förklara det på är nog att det känns ut som jag går bakfull en hel vecka. Altså, illamående, huvudvärk, trött o seeg.

Den här gången tänkte jag testa på en sak när jag gick av på fredag morgon och blickade fram emot helgen och några dagars ledighet.

På väg hem från jobbet tog jag vägen förbi Vattenpalatset i Lerum som öppnar vid 0630 och har morgonsim.
Det var fler än jag som hade tänkt samma tanke, och fler av dom stammisar insåg jag senare.

Väl i vattnet, blev ingen km idag, men iaf. 700 meter. Sedan kom belöningen. Det serverar frukost dessa dagar. Så va sägs om att avsluta med nybakade frallor, div. pålägg, kokta ägg, frukt, kaffe, te, flingor osv. Och till detta en färsk tidning.

Behöver att säga att jag somnade mätt o lycklig idag. Lite senare än vanligt, men vad gör väl det i detta sammanhanget. :-)

Kan varmt rekommenderas.

/Marianne

1 kommentar:

Malin sa...

låter ju fantastiskt! Ja, inte nattveckan då, men det efterföljande badet!
Ha en skön helg nu!

Malin