fredag 22 maj 2009

Skrattretande nederlag

Har en längre tid känt mig ganska så risig. Olika skumma mindre roliga symtom, trött, mer sur o grining är vanlig och en hel massa annat.
Fick äntligen tummen ur o betsälla en tid hos läkaren för att kolla upp det hela.

Hade mine små misstankar om va det evnt. kunde vara, men har lagt locket på och låtsat som att det regnar.
Efter att ha förklarat och pratat ingående med läkaren idag, och mamma för några veckor sedan, fick jag min misstanke bekräftad.

Min kropp förbereder sig på att "shutting down the system"....
Jag har tagit mitt första steg in i klimakteriet.
Tröste o bäre....

Tidigt tycker ni....nja, kanske inte. Efter att ha kollat lite runt så börjar kroppen förbereda sig 8-10 år före, innan det stora slaget kommer.

Det är bara att inse att åldern kommer i kapp en och att östrogen numer står som den första dagliga medicinen. (kommer säkert fler efter hand :-) )

Så alla mina vänner därute i samma fina ålder som jag, har ni börjat få konstiga symtom, så bli inte förvåndade....

/Marianne

Inga kommentarer: