fredag 29 maj 2009

Biobesök

Inte ofta det hinns med, men efter att ha lyssnat runt lite fick jag med mig Malin för att se "Män som hatar kvinnor"
Nu är inte Stieg Larsson den författaren jag tycker så mycket om, så jag var lit skeptisk.
Men, tji fick jag för det.
Brutal, rå, magstark film som krävde sine stunder med fingrar i öronen och slutna ögon. Jag är i regel inte den som hoppar högt i stolen, men med Malin vid min sida var det inga problem. :-)
Noomi Rapace roll som Lisbeth Salander är helt outstanding. Hennes styrka är enorm.
F##n va mycket svin det finns....
Ni som inte hunnit se den, gör det innan den tas ner.

/Marianne

2 kommentarer:

Kristin sa...

Så bra at du likte filmen. Jeg leste bøkene for nesten 2 år siden. De 2 siste på svensk da jeg ikke kunne vente til de kom på norsk. Har begynt på dem for 2. gang nå. Ane og jeg så filmen og jeg var veldig spent...For bøkene er helt utrolige. Men ble ikke besviken.. Lisbeth er fan meg dritkul.Og Noomi gjør en fantastisk jobb...Bare å glede seg til neste film. Ane var ikke helt fornøyd:)

Malin sa...

Haha, ja, jag gjorde mitt bästa för att skrämma dig med ;-)

kram M