onsdag 6 maj 2009

Bara förkyld...

Va säger man liksom.....
Efter ett litet besök på aktuen på påskafton, hade själv ställt diagnosen lunginflammation, men fick snällt åka hem igen med orden "du är bara förkyld".
Ingen medicin eller annt roligt fick jag med mig heller ;-P
Skulle dock vara duktigare på att använda inhalatorerna för andingen istället, så skulle det bli bra ser du.
Sagt o gjort.

4 veckor senare är jag hyffsat trött på det hela, för denna "bara fökylningen" vill inte gå över och nu börjar det tryta på humör och sömn kan jag lugnt säga. Så då var det dax att ta tjuren vid horna en gång till.

Fick tid o stampade in på VC igår med orden "att om det fortfarende är bara en förkylning, så behöver jag iaf. hjälp nu"...orken är liksom helt slut.

Så, denna gången blev det en hästkur med kortisontabletter, och sedan är jag hemma för vård av MIG resten av veckan. Sova, sova, sova, säng, säng, säng....
Doctors orders :-)

/Marianne

1 kommentar:

Tessalonika sa...

Hallå...Hoppas att du känner dig bättre på Lördag!! Skall bli såååå kul. Jag åker in tidigare, håller plats till dig! Ytterkant va??
Kramiz T