måndag 20 februari 2012

Samtal under middagen 2

Jaha, så åter igen ett av Tiril o mig sine små samtal kring middagsbordet :-)
Hon har oxå lagt till sig den här tjejiga rösten och försöker låta vuxen och erfaren. Ni som har flickor i familjen, vet vad jag menar.

Middagen är iaf. framdukat och jag har satt igång lite blandat musik lågt i bakgrunden.
Mitt in i måltiden kommer Eric Saade och sjunger sin låt Popular, som de flesta av er känner till misstänker jag.

Tirl: Mamma? Eric Saade är i tonåren va?
Marianne: Ja, jag tror det iaf. (inte helt koll på läget just där...)
T: Mamma, vet du va??? När jag blir tonåring så skall jag fråga chans på Eric.....
M: Jasså, skall du det....?
T: Mmmmm.....sedan kan vi åka runt i hela världen o vara pojk och flickvän, sedan kan jag lära mig alla språk...
M. Ja, det låter ju bra tycker jag. Men det är ju tur att Eric inte har någon flickvän längre då?
T: Vadå flickvän?
M: Ja, han var ju ihop med Molly Sandèn, men dom har precis gjort slut, så nu är hans singel.
T: Ja! O jag vet varför han är singel!!! Jag vet varför Molly inte ville vara ihop med honom längre!
M: Jaha, varför då?
T: För han är en huvud-vätare!!!
M: En huvud-vätare??? (kan knappt hålla mig för skratt numera kan jag säga)
T: Ja! För det har jag sätt på datorn. Att Eric är en huvud-vätare....

Varpå efter avslutad måltid vi får sätta oss vid datorn och visa mamma vad en huvud-vätare är, för vid här har ju mamma ingen koll alls kan jag säga.
Och här ser man hur stor påverkan en kändis och TV har på barnen, för att försöka förklara för henne att detta bara är på skoj, fungerar inte så länge det är Eric Saade i huvudrollen kan jag säga.

Så mina vänner, den nya folksjukdomen, ifall ni missat den ;-) :


Till historien hör ju då så klart, att Tiril INTE backar för Eric Saade, även om han är en huvud-vätare ;-)

/Marianne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis med dagen

Anonym sa...

Takk skal du ha, vem du nå enn er... :-)
/Marianne