onsdag 25 januari 2012

Samtal under middagen

Har ju vissa intr. samtal med Tiril då och då. Hon är klipskt så det heter duga och snabb i replikerna.
Och bidrar således med mycket skratt oftast.

I dag hade vi ett intr. samtal under middagen.
Tiril hade fått med sig att jag hade med brudklänningar till Halden för att sälja dom. Dock så ligger Marie sitt 1á bröllopskort kvar på bordet, o vi samtalde en del om Victors mamma och pappa, när, var osv.
O nu är Marie gift med en annan man, som inte är Vicktors riktiga pappa osv....

Marianne: Tror ni mamma kommer att få en ny pojkvän då?
Tiril: Ja!!!
Alexander är tyst....
T: Men det var ju synd att du sålde din brudklänning.
M: Varför?
T: För då har du ju ingen när du skall gifta dig med din nya pojkvän.
M: Men jag tror nog mamma köper en ny, annan brudklänning i så fall. Jag vill nog inte använde den en gång till.
M: Men tycker ni det är okej om mamma får en ny pojkvän då?
T: Ja, för då får jag en extrapappa!
A: Nej!!!
M: Men tror du inte mamma blir gladare igen om hon hittar en pojkvän då?
T: Jo.
A: Jo, men det finns ju gränser på hur många vi kan bo i denna lägenheten. liksom. Det finns ju i så fall inte plats till honom här.
M: Jo, det är sant. Men då får vi i så fall flytta till nått större.
A: Ja, men då är det okej.
T: Ja, men först måste du sms`a med honom, och sedan när ni har blivit kära o så, så får du kolla på din dator och köpa en ny brudklänning.

Mao. så finns det hopp för mig oxå, iaf. enligt barnen. Vad är problemet liksom?
Om man ändå själv var lika "troende" som dom, och inte såg nått hinder alls.

Kram
/Marianne

Inga kommentarer: