söndag 23 januari 2011

Tjejkväll i Nolhaga

Igår var det tjejkväll i Nolhaga simhall. Hade bokat in en dejt med Malin, och när jag träffade henne i hallen så var det fruntimmer åt alla håll o kanter.
Jisses va kvinnor... ;-)
Det var fler än oss som tänkte samma tanke att det skulle bli trevlig med varma bad, hårinpackningar osv.

När vi kom dit fick vi ett litet med handdukar och massagevante, vattenflaska från Friskis o Svettis, och en lott som man kunde vinna ett årskort på. Nice!!!

Vi lockades så klart av den varma bassängen, som höll 36 rader för dagen, o guppade omkring där ett tag bland ljus o skön musik.

Mitt mål för kvällen var att testa på ett pass med vattenträning med våtväst.
Vi klädde på oss väster utformad som en body för vuxna, och skrattade nog ihjäl oss på köpet. :-D

Va tycks om våran outfit...


I vattnet o sedan var det full fart. Jisses vilket tempo!!! Och jisses va kul det var!!!
Så kul att vi efter 30 min i varmbassängen och lite vätskepåfyllning bestämde oss för att hänga med på nästa pass med....
Vilket kanske inte var så smart insåg vi på väg upp ur bassängen efteråt.

Man kände redan vilka muskelgrupper som skulle kännas extra i morgon. Om man överhuvudtaget kom sig ur sängen.

Hårinpackningar, peeling o allt va det var missade vi. Det var så mycket folk och inte helt organiserat runt det hela. Detta var första gången dom arrangerade detta, så då finns det hopp om utveckling.

For min del kommer det att inhandlas ett kort på dessa vårväst-pas/kurs 1 gång pr vecka. Grymt kul träning o perfekt för mig som är överviktig.
Testa om ni har möjlighet.

Kl:2130 låg jag nerbäddad, helt utslagen... ;-)

/Marianne

1 kommentar:

Malin sa...

Jo jag det var någon som berättade det för mig , att branen tar över mammans "tänder" .. Jag tycker det låter lite konstigt, men jag vill att hon ska ha bra tänder och inga hål så det ska bli kul att gå dit och lyssna på dom:)
Vad mycket du kan förensten !