söndag 2 januari 2011

Kort till guldbröllop

I September 2010 var Mats o jag inbjudna till att fira ett guldbröllp. Min moster, Jorunn, och hennes man firade alltså 50 års bröllopsdag. Imponerande måste jag säga.
Samtidigt passade dom även på att fira Jorunns kommande 70 års dag som hon skulle fylla i dec.
Ett stort kalas med 80 talet gäster, massor med god mat och många tal till "brudparet".

I samband med detta skulle jag göra ett kort som följde med presenten. I guld o vitt så klart, så man matchade paret själva. :-)

Kortet är gjord i guldfärgad-metallic cardstock. Framsidan dekorerad med matchande papper i vitt/guld, band i guld/vitt, vita rosor, hjärta i mässing, vita pärlor osv.



Insidan: Texten utskriven på Inkidos pärlemo-papper och rullat som pergament, sedelfickor, lite pärlor och en ros här med.
Texten är plockad ur bibeln och är så klart "Störst av allt är kärleken"



Detalj framsida, hjärtat.



Detalj framsida, ros.



Baksidan



Och sist med inte minst, jubilarerna.



I present fick dom förstoringar på två stycken montasjer efter en fotosession vi gjorde i somras hos Havenström Foto i Halden.
Dom fick inte se några kort innan vi räckte över dom på kalaset.
Sedan fick Jorunn även en kopia på sin brudbukett som hon hade den dagen hon gifte sig. När vi överräckte den blev hon så tagen att hon gråt...

Ett mycket trevligt kalas, och jag måste säga att man blir lite smått imponerad att folk håller ihop i 50 år.
Som sagt, störst av all är kärleken...

/Marianne

1 kommentar:

Malin sa...

Ja,det är fantastiskt och underbart att se. Underbara preenter och kanon fint kort.