fredag 20 augusti 2010

Förkylning och nya LO´s

Jag fick jobbat i ung. 1½ dag eller typ 12 timmar på denna höstterminen innan jag gick hem med huvudvärk, ont i halsen, mer tät än vanligt och feber.
Därifrån har det bara gått utför, och just nu befinner jag mig hostande med bronkit. Ont som f_n när jag hostar mao.

Detta innebär att jag missade scrapkvällen hos Tessan igår med Malin o Ann på besök.
Försökte därför sätta mig lite idag på förmiddagen. Fick gjort 1 LO innan jag genomsvett fick bege mig i duschen och sedan ta 1 timme i sängen.
Formen lite stabilare nu på kvällen, så jag fick gjort en till.

Den första är en tolkning av VeckansSkiss. Jag har svårt att tolka en skiss och kopierar den i regel rätt av. Insåg efter ett besök på Tessans blogg att man kunde vrida på den oxå... ;-)



Den andra är gjor med utgång från en av Tessans skisser och är på Tiril från ett besök i Halden i sommar.
Min kusin och hennes man hade köpt sig hönor av en särskild sort som skulle med hem till Stavanger. En tupp och 5 hönor. Tuppen blev namnat Alexander så klart, och två av hönorna, Marianne & Tiril...



God helg på er alla
/Marianne

1 kommentar:

Tessalonika sa...

Snygg tolkning av veckans skiss...det är inte så svårt att vrida lite, bra jobbat!! Lo på Tiril gillar jag jättemycket!!
Kram kram