fredag 1 januari 2010

God fortsättning till er alla

Vi packade bilen full med sängkläder, sällskapsspel och ymse god dricka. Färden gick till familjen Johansson i Vårgårda, vart vi, förutom förra året, brukar fira nyår. Passar oss utmärkt då vi har barn i samma ålder och det hela brukar bli mycket "laid back".
Vis av erfarenhet, så skippade vi 3-rätters denna gången och gick direkt på huvudrätten. Välkommstdrink var förrätt god nog.

Det blev oxfile med hemgjord potatisgratäng,3 olika såser och en mycket god sallad.
Mätta och belåtna flöt vi ut i soffan sedan medans barnen körde SingStar och underhöll oss.
Innan läggdax så kunde vi nog alla "Kom å ta med mig långt härifrån" och "Håll om mig".








Fyrverkeri gick av stapeln vid 23-snåret denna gången, för då hade barnen gjort sitt och ville skåla in det nya året.



Väl i säng med alla små så tog vi vuxna över allt va spelkontroller heter. Det blev en och annan "skönsång", och ett antal rundor med BuzzQuiz=sen kväll.

Tack åter igen familjen Johansson för ett mycket trevlig sällskap och mycket god mat.


Vad bringer då detta året mån tro? God only knows...
En ting vet jag iaf. och det är att jag borde få ett brev i min brevlåda någon gång under detta året som skall bli spännande att läsa.
Fortsättningen och berättelsen om detta kommer när jag får det.

God fortsättning till er alla och må hell o lycka följa er under 2010.

/Marianne

Inga kommentarer: