måndag 25 januari 2010

Bröllopsinbjudningar

Har fått den stora äran att göra bröllopsinbjudningar till en kompis som skall gifta sig i vår. Har suttit i helgen,och nu är domklara för leverans.
Har också fixat ett förslag på bordskort. Själv tycker jag detta är lite "tråkigt",så om någon har ett roligare förslag hör av er till mig.
Papper "mint" och konvolut "ice cold" kommer från Inkido.
Har stämplat och sedan embossat med silver. "Pricken över i`t" är två pärlemorhjärtan som symboliserar paret.



Sedan ett beställningskort till en mormor som fortfarande är en "krutkärring" enligt beställaren, och tycker om katter. Penny Black har ju mängder med kattstämplar och jag tror denna passar till personen som skall ha den. Texten hittade jag på nätet.





/Marianne

4 kommentarer:

Malin sa...

Fina och stilrena inbjudningskort! Placeringskort kan man annars göra som servettringar, runt foten på glaset, på små askar (tänk små vita fyrkantiga pappaskar som kan pyntas till det oändliga! Lägg i ett geléhjärta eller vad som helst som varje gäst får) , stämpla på servetten osv osv. Om man vill "think outside the box" så att säga ;-)
Kram Malin

Tessalonika sa...

Jättefina bröllopsinbjudningar och placeringskort...Gillar kortet till " mormor" också!!
Vad kul att du skall på maran!!
Kramiz Tessan

Renée Tilbords Halden/Storbyen sa...

syns bordkortene var kjempeflott jeg skal være litt enkle er jo mye annet på bordene en slik dag:)
innbydelsen var og hellekkert så bare å være stolt...


ja jeg kommer etter Marianne men gleder meg til 40 og fest:)

Om mig sa...

Jag måste bara få fråga. Vart hittade du dessa kortkuvert någonstans?
Är ju såå snyggt, enkelt och användbart:)

mvh Christine