tisdag 1 september 2009

Pinsamt

Väl, ekorrhjulet är igång igen och det snurrar med full fart. Simskola för båda barnen, dagis för Tiril, och äntligen, den efterlängtade 1´an för Alexander.

Mor o far i huset har inte helt koll på läget och rutiner än. Just nu byter Marianne skift-schema, Mats sitter för det mest i Borås, Alexander har nya tider osv. Sedan är organisationen nere på skolan under all kritik, vilket inte passar mig alls som efterlyser ordning o reda. Iaf. från andra :-)

Nog om detta ;-P Det har oxå kommit in ett nytt ord i familjen och det är LÄXOR!!!
Vet inte helt va vi förälder trodde, men inte än kanske, eller nått sånt. Så gissa min förvåning när jag i morse öppnade Alexanders väska och insåg att han hade läxor med sig hem, som skulle inlämnas idag...
För att lätta på mitt dåliga samvete, så får Mats skulden denna gången, han var ju trots allt hemma o jag jobbade em. ;-P

Så i morse skickade jag med Alexander en lapp till fröken o bad om ursäkt för vårat något pinsamma försök att inte hålla koll på läget. Läxorna kommer i morgon...

Pinsamt!!!

/Marianne

Inga kommentarer: