tisdag 27 mars 2012

Scrapmara i Vårgårda

I lördags var det åter dax igen...
Att samlas i Vårgårda  med ett helt gäng med tjejer med fyllda scrapväskor.
Efter en stökig höst och vår så var inte scraplusten på plast för min egen del, men med vetskapen om att tjejerna i Scraptrion, Malin, Anna och Eva alltid bjuder på det bästa så packar man och åker helt enkelt.

Och som vanligt sitter skrattet löst, utmaningar, tävlingar, välkommstkit, priser, maten/fikat och Scrapfabriken....ger det hela topp betyg även denna gången.

Det blev gjort 4 stycken LO´s och 2 kort.
Jag vann ett 1a pris för tävlingen "Presentkort" till QiBreeze, och vann en massage av Karin som driver just det stället.
Ett andrapris vann jag för "My life by numbers" LO`n lite längre ner. Och till sist ett pris för ett beställningskort som jag lägger ut lite senare.

Första LO´n skulle ha övervägande gult i sig och innehålla en hand från Scrafabrikens logga. Inte min favoritfärg precis, men resultatet ser ni nedan iaf. Handen är numera bortplockat, för den var ingen rolig detalj.
Karusell på engelska är ju ""Mary go round", men bytte ut det mot Tiril istället.


"My life by numbers" Ja, man skulle helt enkelt berätta om sig själv och ha med så många siffror som möjligt.


Utmaningen skulle innehålla en titel med "Vi har pippi på...." eller "Birdie nam nam...."
Svårlöst utmaning, men hittade detta kortet i väskan från en tur  med ångloket, Anten-Gräfsnes förra året, vart ALLA barnen gör en min.... :-S


Och till sist en utmaning som 5 personer fick rita var sin detalj till/på en skiss och sedan skulle man tolka skissen.


Ser fram emot hösten redan.

Kram
/Marianne

2 kommentarer:

Malin sa...

Det var underbart kul att träffa dig, som alltid!
Jag blev grymt förtjust i din sifferLo samt Pippi på...
Ha det gott och tusen tack för att du är den du är!:)

Anonym sa...

lenga mellom bloggen