fredag 16 mars 2012

Bland cupcakes och kaffe

Var i Halden för några veckor tillbaka i samband med att jag fyllde år (igen...)
Det klassiska besöket hos Ane stod som vanligt på planen,men också ett cup-cake kurs som jag fick av Reneé i födelsedags present.

Det var underbara söta Manuela som har Passion 4 Baking som höll i det hela. 
En helt underbar kväll fyllt med massor av skratt, smakprover, söta kristyrer i alla dess färger och sist, men inte minst, cupcakes!!!
Så sjukt roligt att ha tillgång till alla slags möjliga verktyg och pynt i alla färger, smaker och utseende.

 Behöver jag säga att min present från Ane, ett presentkort på TilBords i Halden, användes flitigt innan jag åkte tillbaka till Alingsås på söndag.
Det blev lite tippar, smarta påsar, stansverktyg osv., så man kan fortsätta i samma cupcakes ideologi hemma.


Sedan har jag också anmäld mig till Buzzador och blev utvald att testa på ett kaffe som kommer på marknaden, Milicano från Gevalia.
Som den enda i hemmet som dricker kaffe orkar man inte brygga kaffe varje gång, så ett snabbkaffe funkar bra om det är bra kvalitet på kaffet.
Milicano går helt klart under den kategorin.
Ett kaffe som inte är surt i smaken som jag kan tycker vissa kaffe har.
Sedan har den en riktig bra och fyllig kaffesmak. Vilket är toppen för mig mig som gärna dricker min kaffe som en caffelatte.
Rekommenderar detta kaffet till er andra utan tvekan kan jag säga.
 Och varför inte ihop med en av mina cupcakes ;-)



Minus för produkten är dock påsarna....
På två av dom har det gått hål i sömmen/svetsen på sidan, vilket har gjort att det är kaffe lite överallt kan jag säga.
Går ju att lösa med att hälla över kaffet i en annan burk eller dyl.

Kram
/Marianne

Inga kommentarer: