onsdag 13 oktober 2010

Starka individer

Man gör ju så gott man kan med sina barn.
Att uppfostra dom till egna starka individer som är sig själva och inte låter sig påverkas till större del av andra.
Genom att uppmuntra, pusha och utmana i rätt lägen så hoppas man att man sår ett frö till bra självförtroende, självständighet och trygghet till/i sig själv.

Idag, vid två av varandra oavhängiga händelser blev jag så ofantligt stolt av mina barn och deras personlighet.
Idag såg jag klara resultat i att man gör rätt när man emellanåt pushar sina barn till nått dom kanske inte vill, men som ändå visar sig inte vara så farligt när man väl gjort det.
Och då snackar vi om helt vanliga små vardagliga händelser...

Idag visade båda oberoende av varandra att dom vågar vara sig själva, inte känna nått måste bara för att andra har/gör vissa saker.

Jag har två mycket trygga barn...iaf. i dagsläget, i morgon vet jag inget om, men det känns iaf. som grunden är gjuten och att man är på rätt väg.

/Marianne

1 kommentar:

Malin sa...

Heja dig/er!

Det är verkligen inte alltid lätt med barnen, men grunden måste ju ändå vara trygga föräldrar :-)

Kram Malin