fredag 2 april 2010

Tävling

Igår var jag en sväng i simhallen med barnen. Vi hade en så kallad "fri lek" dag vart barnen får göra va dom vill och inget simskole-"tjat".
Alexander o jag hade en liten simtävling, som jag var på väg att vinna. Han blir sur och vill inte tävla mer,varpå jag tycker han är löjlig för så länge han inte vinner så lägger han ner,men vinner han är ju han bara best. Typiskt 7 års beteende....på oss båda :-)

Vid frukosten i morse, berättade han detta för Tiril. Varpå hon säger:
"Mamma, du måste verkligen sluta bete dig som ett barn..." och himlade med ögonen.
"Varför då?" replikerade jag. "Du beter dig ju som ett barn hela tiden, då kan väl jag ochså det eller?"
"Men mamma....jag är ju barn, du är faktiskt vuxen"

Dagens lärdom: Tävla inte mot/med dina barn, för du får på pälsen sedan ;-)

/Marianne

Inga kommentarer: