onsdag 11 november 2009

Vardag

Här går det undan i av bara farten. Har inte scrappat sedan Rottne. Finns ingen tid över. Tycker inte alls om hösten, vilket i sig leder till att jag bara är hängig o trött.
Har diskuterat högt o lågt om influensa och vaccinet, skall, skall inte osv. Ni känner säkert igen det hela.
Jag tillhör riskgruppen, så jag gick o tog den för att kolla av vilka bivärkningar jag evnt. fick innan vi bestämde oss ang. barnen.
Mina bivärkningar = 0, så Tiril fick sin idag. Efterföljd av Alexander som får sin nästa vecka genom skolan.
Mats lär nog har varit sjuk innan han får sin dos... Hans årsgrupp är sist värkar det som.

Sedan drog jag en sväng till Ullared, så nu är en hel del av julklapparna avklarade. Köpte även EMD´s nya julskiva, och kom i riktig julstämmning. Dock kan jag inte rekomendera den vidare. Finns bättre julskivor än detta.
En skiva som jag däremot har väntat ett tag på, är ju Robbie Williams nya "Reality killed the video star" som släpptes idag. Äntligen kommer han med en ny skiva. Mats fick den i en lite försenad x-tra farsdagpresent, så vi lär slåss om vem som skall ha den i vilken bil.


Det närmar sig Alexander 7-årsdag. Vart har den tiden blivit av liksom...?
Nu är vi i det läget att det skall bjudas stort sätt allt o alla, så vi slår ihop oss med kompisen Melker i år, och hyr en större lokal. Det blir rymd-tema på det hela, så nu är det full fart med inbjudningskort och planering kring detta.

På fredag är det utgång med jobbet en sväng. Skall till Göteborg o slå ut håret. Länge sedan senast, så det skall bli roligt. Nanette skall med o hålla koll på läget ;-P

Sist, men inte minst, sill jag slå ett slag för en blogg jag följt i det senaste. En helt underbar blogg i all sin enkelhelt, och grymma photoshoppade kort med vardagliga kommentarer och händelser. Enjoy!
"En bulle ur ugnen"

Ha en fortsatt trevlig kväll där ute.
/Marianne

1 kommentar:

Tessalonika sa...

Ha Ha...det har du ju rätt i!! Jag brukar ha lite skönhetsfel på mina layouter!! Hoppas att familjen mår bra!! Vore kul om vi kunde ses innan jul!!

Kram kram....