fredag 12 september 2008

Dagens lilla från Alexander

Som stort sätt alla andra i Alingsås så var vi o handlade på ICA Maxi idag. Å dra sig dit en fredags eftermiddag med två trötta barn, två lika trötta föräldrar, er jo en utfordring för de flesta.Som tur var, så var lekhuset öppet och båda barnen sa sig villiga att vara där medans vi två andra drog en sväng runt med kundvagnen.Väl tillbaka o hämta barnen så börjar tjatet. Alexander var nöjd med svaret att vi skulle ha hamburgare till middag, men Tiril är inte nöjd med nått en fredag em."Jag vill ha glass", standard när vi måste passera glassboxen på väg ut av affären. Varpå jag säger "nej, vi skall hem o äta middag"."Men jag vill det", replikerar hon. "Spelar ingen roll, det blir inte så idag" är svaret från min sida."MEN JAG VILL FAKTISKT DET!!!!"........"Tiril, det är inget att diskutera, man kan inte få allt man vill här i världen. Mamma vill ha 1 miljon kroner, men det är ingen som ger mig det" tyckte jag tillbakaTiril tittar på mig och bara säger "Va sa du mamma???" o fattar inget. Alexander kläcker derimot ut sig " Mamma, du kan få min lösa tand när den rammlat ut o ge den till tandfeén, så ger hon deg pengar...."Tandfeén kunde fått alla mina tänder om det vore så att jag fick 1 miljon, för då kunde jag köpt mig nya och fortfarande haft pengar över ... :-)

/Marianne

Inga kommentarer: