lördag 26 november 2011

1a advent i morgon

I vanliga fall ser man ju fram emot den månaden som kommer nu. Men mycket ljus, förberedelse, värme och familj. Den skulle ha firats 10 års bröllopsdag, Alexander fyller 9 år, det är jul och det är nyår. Mao ingen lugn o sansad månad.

Drog fram jullådorna här om dagen, öppnade dom, kikade ner, stängde o bar tillbaka dom igen. Min första reaktion var att släng skiten, min andra reaktion var att ta det du vill ha o låt han få skiten....
Men en kommentar från en väninna hejdade mig i båda. Låt barnen packa upp, låt barnen välja vad dom vill ha hos dig eller hos pappa. Och så får det bli...
Så idag är det 3 lådor med julgrejer som skal gås igenom. I värsta fall så köper vi nya grejer=ny tid o nya minnen.

Bröllopsdagen försvinner pr automatik, för gift är man ju inte längre. Skall kolla upp div. önskemål från Alexander om hur han vill fira. Julen firar vi i Norge, o Nyår vet jag inget om än. Vet inte ens om jag med eller utan barn.

Julkorten är iaf. klara, men måste ta tag i julklapparna. Har inte ens börjat, jag som brukar vara klar vid denna tiden. Men det löser sig säkert det med.

Önskar er alla en trevlig 1a advent och en fin förjulstid.
Vi ses säkert i vimlet.

Kram
/Marianne

Inga kommentarer: